Blogger Backgrounds

Wednesday, September 7

; ohoii !

Assalamualaikum... :-)

Hyee hyee hyee ! lamanyaa tak update belog ,! rindunyaa!.okay terdapat kegedikan disitu.Aku pun taktau kenapa baru hari ni terasa nak update belog,adoiyaii,bukan ada orang nak baca pun -,-' .haha.

Quite busy la sekarang ni,maklumlah exam exam exam ,study study study ,cakap cakap cakap ,erk ? yang tu bukan,tapi dalam hidup kita kalau takdak pot pet pot pet mana best ya tak ? haha,

Soalan aku hari ni ialah 'Kenapa?' ,'Why?'

Soalan tak berjenis langsung ! memang semua orang akan tanya diri dia kenapa so on,so on kan ? kenapa aku ni cantik sangat ? kenapa aku ni terlebih pandai ? haha,dah dapat semua okay pun nak tanya kenapa lagi ? bersyukur la beb !

Kadang-kadang ada orang cakap kalau kita cakap Kenapa? Kenapa? and Kenapa? *macam tak puas hati dengan apa yang kita ada kannnn....dianggap tidak bersyukur,dan menidakkan kuasa Allah S.W.T.
Betul ka?

Mungkin sebab kita terlalu memfokuskan kat perkara yang kita nak dan bukan perkara yang kita ada.
Maksudnya kita nak something yang lebih dari apa yang kita miliki.

Kedua,sebab kita terlalu suka membandingkan diri kita dengan orang lain.

"Dia comel laaa,kalaulah aku comel macam diaa..." #berangan
"Dia pandai adik dia tak pandai ,."

Perkara macam ni pun boleh jadikan kita orang yang tak reti-reti nak bersyukur.hmm..
Kadang-kadang aku pun macam ni jugak,
Teringin itu ini,adakah ini sifat asli manusia?

Akhir kata bersyukurlah !

SI : Doakan aku supaya dapat further study ke universiti, tak kira lah local ke oversea ke,hehe

No comments:

Post a Comment